კატალოგი
პოლიტიკა
ინტერვიუები
ამბები
საზოგადოება
მოდი, ვილაპარაკოთ
მოდა + დიზაინი
რელიგია
მედიცინა
სპორტი
კადრს მიღმა
კულინარია
ავტორჩევები
ბელადები
ბიზნესსიახლეები
გვარები
თემიდას სასწორი
იუმორი
კალეიდოსკოპი
ჰოროსკოპი და შეუცნობელი
კრიმინალი
რომანი და დეტექტივი
სახალისო ამბები
შოუბიზნესი
დაიჯესტი
ქალი და მამაკაცი
ისტორია
სხვადასხვა
ანონსი
არქივი
ოქტომბერი 2017 (118)
სექტემბერი 2017 (262)
აგვისტო 2017 (212)
ივლისი 2017 (233)
ივნისი 2017 (265)
მაისი 2017 (216)

რჩევები ავტომოყვარულებს

კითხვა: ოჯახში გვყავს ორი „მიცუბიში პაჯერო”, ორივე 2000 წლამდე გამოსული მოდელი. ერთი სამლიტრიანი ბენზინის ძრავით არის აღჭურვილი, ხოლო მეორე – 2.5 ტურბოდიზელის ძრავით. დიზელისძრავიანი ავტომობილი შევიძინეთ რაიონში სასიარულოდ. ის ეკონომიურია და, თანაც, გაგონილი მქონდა, რომ დიზელის ძრავით აღჭურვილ ავტომობილებს თოვლსა და ყინულში ბენზინზე უკეთესი გამავლობა აქვს. ჩემი დაკვირვებით, ბენზინისძრავიანი გაცილებით უკეთ დადის თოვლიან და ყინულიან აღმართებზე, ვიდრე დიზელიანი. ეტყობა შევცდი, რომ მოარულ ხმებს დავუჯერე და წინასწარ არ გადავამოწმე ეს საკითხი. ან, იქნებ, სხვა რამეშია პრობლემა?

პასუხი: ზოგადად, დიზელის ძრავით აღჭურვილი ავტომობილი თოვლიან და ყინულიან გზაზე ხშირ შემთხვევაში მართლაც უკეთ გრძნობს თავს. ეს გამომდინარეობს ძრავას ბრუნების ნელი აკრეფიდან, ანუ, ძრავა ნელ-ნელა ადის მაღალ ბრუნებზე და, შესაბამისად, საბურავიც ნელ-ნელა უმატებს ბრუნვას, რის გამოც ის ნაკლებად იწყებს ბუქსაობას. თქვენი კონკრეტული შემთხვევა ამ ორი ავტომობილის სხვა თვისებებს ეფუძნება. სამლიტრიანი ბენზინის ძრავით აღჭურვილი „პაჯეროების” უმეტეს ნაწილს გააჩნია ბლოკირებული უკანა ხიდი, რასაც იშვიათად (თითქმის არასდროს) ვხვდებით 2.5 ტურბოდიზელის შემთხვევაში. სავარაუდოდ, თქვენი 3.0 „პაჯეროც” ბლოკირებული უკანა ხიდით არის აღჭურვილი, რაც უზრუნველყოფს ორივე უკანა საბურავის ერთდროულ ბრუნვას, მაშინ, როცა დიზელის ძრავით აღჭურვილი მოდელი მხოლოდ ერთ-ერთი უკანა საბურავის ბრუნვას იყენებს.  

კითხვა: მყავს ავტომობილი „მიცუბიში პაჯერო იო”, 1999 წლის. ამ ბოლო დროს შევატყვე, რომ აღმართზე უკუსვლით ასვლა უჭირს – საბურავები თითქოს ბუქსაობს და ოდნავ წინ მიგორავს. რა შეიძლება იყოს ამის მიზეზი?

პასუხი: ამას რამდენიმე მიზეზი შეიძლება ჰქონდეს: ჯერ ერთი, გასარკვევია, თუ რა დონის აღმართზეა საუბარი, ანუ, თუ ძალიან მკვეთრი დაღმართია, მასზე „დე”-ში ჩაგდებული ავტომობილიც კი დაგორდება. შესაბამისად, ძალიან მკვეთრ აღმართზე ასვლა უკუსვლით საკმაოდ გაჭირდება. ამ შემთხვევაში, თქვენ შეგიძლიათ, დამატებითი წინა ხიდი ჩართოთ, რომელიც უპრობლემოდ მოერევა მსგავს რთულ ამოცანას. თუ აღმართი არც ისეთი დაქანებულია, მაშინ, შეიძლება ორგვარი პრობლემა შეიქმნას: სავარაუდოდ, გამოსაცვლელია ავტომატური კოლოფის ზეთი. ის, როგორც იცით, მოდების ფუნქციას ასრულებს, ანუ ზეთის წნევის ხარჯზე ხდება იმ ფუნქციების ჩანაცვლება, რასაც მოდება იღებს საკუთარ თავზე. ასევე, შეიძლება გააჩნდეს კბილანას პრობლემა – შესაძლოა, დაზიანებულია უკუსვლის კბილანა. თუკი ეს ყველაფერი არ ხდება ძალიან მკვეთრ აღმართზე და ხიდების ჩართვამაც არ უშველა, მაშინ, გირჩევთ, მიაკითხოთ ხელოსანს, რომელიც ზუსტ დიაგნოზს დაუსვამს თქვენს ავტომობილს.

скачать dle 11.3